Regulamin usług
Regulamin
Strony
internetowej www.dietinica.pl
§
1
Definicje
Na
potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych
pojęć:
1. Klient – osoba fizyczna posiadająca
pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
2. Konsument – osoba fizyczna,
zawierająca z Dietetykiem umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością
gospodarczą lub zawodową,
3. Sklep – sklep internetowy działający
pod adresem www.dietinica.pl
numer telefonu do kontaktu 570989360
4. Dietetyk - Anna Henzel Dietinica, Uskorz Wielki 1d, 56-100 Wołów NIP 9880304196
5. Konsultacja dietetyczna – usługa umożliwiająca Klientowi uzyskanie od Dietetyka porady dietetycznej. Usługa jest świadczona przez Dietetyka drogą elektroniczną, za pośrednictwem strony Internetowej Sklepu, w siedzibie Dietetyka, poprzez komunikator internetowy lub telefonicznie.
6. Pakiety – konsultacja dietetyczna rozszerzona o stałą
współpracę i stały kontakt w wyznaczonych porach ze specjalistą w celu
monitorowania efektów.
7. Produkt
cyfrowy – produkt w wersji wyłącznie elektronicznej, co do którego ma
zastosowanie wyjątek od prawa odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
§
2
Postanowienia
wstępne
1. Za pośrednictwem Sklepu, Dietetyk
zapewnia Klientowi możliwość zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowych, świadczenia
usług z zakresy planowania żywieniowego oraz suplementacji, współpracy online, a
także innych produktów opisanych na stronach Sklepu.
2.
Regulamin określa zasady i warunki
korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Dietetyka i Klientów.
3.
Do korzystania ze Sklepu nie jest
konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne
urządzenie Klienta. Wystarczające są:
a)
Dostęp do Internetu,
b)
Standardowy system operacyjny,
c)
Standardowa przeglądarka
internetowa,
d)
Posiadanie aktywnego adresu e-mail.
4.
Klient nie może dokonać zakupu w
Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
5.
Zakazane jest podczas korzystania ze
Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez
przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
6.
Wszystkie ceny produktów podane na
stronach Sklepu są cenami brutto.
§
3
Usługi
świadczone drogą elektroniczną
1.
Za pośrednictwem Sklepu, Dietetyk
świadczy na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną.
2. Podstawową usługą świadczoną drogą
elektroniczną na rzecz Klienta przez Dietetyka jest umożliwienie Klientowi
złożenia zamówienia w Sklepie prowadzącego do zawarcia z Dietetykiem umowy.
3. Usługi świadczone są drogą
elektroniczną na rzecz Klienta nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast umowy
sprzedaży, umowy o dostarczenie treści cyfrowych zawierane za pośrednictwem
Sklepu, a także umowy o świadczenie usług.
4. Sprzedawca
świadczy również na rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na
założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. W koncie przechowywane są dane
Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień w Sklepie. Kupujący
loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego
przez siebie hasła.
5. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi
i przekazania danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Dietetyk podejmuje
środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia
bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu
pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
6. Jeżeli
Kupujący zdecyduje się zapisać do newslettera, Sprzedawca świadczy również na
rzecz Kupującego usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu
Kupującemu wiadomości e-mail zawierających informacje o nowościach, promocjach,
produktach lub usługach Sprzedawcy. Zapis do newslettera odbywa się poprzez
wypełnienie i przesłanie formularza zapisu do newslettera lub poprzez
zaznaczenie stosownego checkboxa w procesie składania zamówienia. Kupujący może
w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w przycisk
służący do rezygnacji widoczny w każdej wiadomości przesyłanej w ramach
newslettera lub przesyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy.
7. Dietetyk podejmuje działania w celu
zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Klient powinien
poinformować Dietetyka o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w
funkcjonowaniu Sklepu.
8.
Wszelkie reklamacje związane z
funkcjonowaniem Sklepu, Klient może zgłaszać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres e-mail powiadomienia@dietinica.pl W reklamacji Klient
powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę
wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Dietetyk
będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania
reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail
składającego reklamację.
§
4
Składanie
zamówienia
1.
Złożenie zamówienia odbywa się
poprzez wypełnienie formularza zamówienia. W formularzu konieczne jest podanie
danych niezbędnych do realizacji zamówienia. Na etapie składania zamówienia
następuje również wybór metody płatności za zamówienie. Warunkiem złożenia
zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Klient powinien uprzednio się
zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących regulaminu, Klient może
skontaktować się z Dietetykiem.
2.
Jeżeli
Kupujący wybrał przy składaniu zamówienia płatność on-line, po kliknięciu w
przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany do bramki płatności
obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności celem dokonania płatności
za zamówienie. Jeżeli Kupujący wybrał płatność przelewem bankowym, po kliknięciu
w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany na stronę Sklepu z
potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Zapłata za
zamówienie powinna nastąpić w ciągu 1 dnia od zawarcia umowy.
3. Po skutecznym dokonaniu płatności, Klient
zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia. Z
tą chwilą umowę uważa się za zawartą pomiędzy Klientem a Dietetykiem.
Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie przesłane Klientowi na adres e-mail
podany w formularzu zamówienia.
4.
W zależności od przedmiotu
zamówienia, między Klientem a Dietetykiem może zostać zawarta umowa określonego
rodzaju:
a.
W przypadku produktów
elektronicznych – umowa o dostarczenie treści cyfrowych,
b.
W przypadku konsultacji
dietetycznej- umowa o świadczenie usług.
5. W formularzu zamówienia Klient musi
podać prawdziwe dane osobowe. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie
nieprawdziwych danych osobowych. Dietetyk zastrzega sobie prawo do wstrzymania
realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Klient podał nieprawdziwe dane lub gdy
dane te budzą uzasadnione wątpliwości Dietetyka co do ich poprawności. W takim
przypadku Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę
elektroniczną o wątpliwościach Dietetyka. W takiej sytuacji Klientowi przysługuje
prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości
podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Dietetykowi na podjęcie
kontaktu z Klientem, Dietetyk udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu
przez Klienta.
6. Klient oświadcza, że wszelkie dane
podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Dietetyk nie
jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada
takie uprawnienie zgodnie z ust. 4 powyżej.
§5
Konsultacje
dietetyczne
1.
W ramach
Sklepu, Klient ma możliwość wybrania konsultacji:
a.
W siedzibie Dietetyka
i. Klient
umawia się na konsultację dietetyczną.
ii. Po
ustaleniu dogodnego terminu, Kupujący wykupuje konsultację za pomocą bramki
płatności.
iii. W przypadku
braku wpłaty całości kwoty w ciągu 7 dni rezerwacja terminu zostaje anulowana.
iv. Wymaga się
od Klienta na co najmniej 5 dni przed konsultacją przesłania dokumentów
koniecznych do przeprowadzenia konsultacji, tj.: wypełnionej ankiety, spisanego
dzienniczka żywieniowego oraz posiadanych wyników badań. Jeśli nie zostaną
spełnione wszystkie powyższe warunki, termin konsultacji zostaje anulowany i
ustalony może zostać nowy termin konsultacji.
v. Konsultacja stacjonarna odbywa się w gabinecie mieszczącym się pod adresem ul. Panieńska 4, 56-100 Wołów (teren OSiR - Basen Miejski w Wołowie ).
vi.
Niestawienie się na konsultacji jest równoznaczne z brakiem możliwości zwrotu
środków. Jeżeli z nagłego powodu Kupujący nie może stawić się na konsultacji,
należy poinformować o tym Dietetyka poprzez wiadomość e-mail na adres
anna.henzel@dietinica.pl lub wysłać SMS pod numer telefonu 570 989 360 co
najmniej na 24h przed terminem konsultacji.
vii. Klient do 5
dni roboczych otrzymuje na podany adres mailowy wytyczne, plan żywieniowy oraz
dalszy termin konsultacji.
b. Online
i.
Klient umawia
się na konsultację dietetyczną.
ii.
Po ustaleniu
dogodnego terminu, Kupujący wykupuje konsultację za pomocą bramki płatności.
iii.
W przypadku
braku wpłaty całości kwoty w ciągu 7 dni rezerwacja terminu zostanie anulowana.
v.
Konsultacja
odbywa się poprzez wideokonferencję lub rozmowę telefoniczną.
vii.
Klient do 7 dni roboczych otrzymuje na podany adres mailowy wytyczne, plan żywieniowy oraz
dalszy termin konsultacji.
2. Dietetyk posiada odpowiednie kwalifikacje do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz posiada kwalifikacje do udzielania świadczeń zdrowotnych w dziedzinie medycyny.
3. W skład konsultacji wchodzą:
a)
analiza aktualnych problemów zdrowotnych,
b)
analiza dostarczonych wyników badań,
c)
analiza dotychczasowego sposobu odżywiania i stylu życia,
d) zalecenia odnośnie zmiany sposobu odżywiania, stylu życia, uzupełnienia diagnostyki oraz niezbędnej suplementacji
e) stały kontakt e-mail/What's Up przez 4 tygodnie
f)
analiza składu ciała w przypadku konsultacji stacjonarnej.
4.
Klient jest świadomy, że usługi
świadczone przez Dietetyka nie dają gwarancji uzyskania założonych i
oczekiwanych przez Klienta skutków.
5. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności
za wszystkie skutki wynikające z nieodpowiedniego stosowania planu
żywieniowego i suplementacji przygotowanej przez Dietetyka. Klient jest
świadomy, że niestosowanie się przez niego lub wybiórcze stosowanie się do
uzyskanych zaleceń może przynieść negatywny skutek pod kątem stanu zdrowia, a
nawet życia.
6. Klient jest również świadomy, że
zatajanie informacji bądź podanie nieprawdziwych informacji na temat swojego
stanu zdrowia, stylu życia, przyjmowanych leków czy suplementów może
negatywnie wpłynąć na stan zdrowia. Dietetyk nie ponosi za to
odpowiedzialności.
7. Ryzyko wystąpienia efektów ubocznych
jest znikome, jednak Dietetyk nie jest w stanie przewidzieć wszystkich
możliwych przeciwwskazań przy stosowaniu danej suplementacji i sposobu
żywienia, dlatego Dietetyk nie bierze odpowiedzialności za negatywne
skutki ich stosowania.
8. Wszystkie informacje, które Dietetyk
uzyskuje w trakcie świadczenia Usług dla Klienta, objęte
są tajemnicą bezterminowo i nie są przekazywane osobom trzecim.
9. Zarezerwowanie i opłacenie terminu konsultacji jest
równoznaczne z akceptacją regulaminu.
§
6
Dostawa
i płatność
1.
Dostępne metody płatności za
zamówienie opisane są na stronach Sklepu oraz prezentowane są Klientowi na
etapie składania zamówienia.
2.
Jedyną
dostępną opcją płatności w Sklepie jest płatność elektroniczna.
3.
Płatności
elektroniczne, w tym płatności kartą płatniczą, obsługiwane są przez Tpay.
4.
Jeżeli
Kupujący poprosił o wystawienie faktury, zostanie ona doręczona Kupującemu
drogą elektroniczną, na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
5.
Płatności na konto bankowe nr: 45
1090 2460 0000 0001 5171 8351
6.
W przypadku planu dietetycznego,
zostanie on dostarczony po wypełnieniu "Formularza informacyjnego",
który wypełnia Klient.
7. Dieta zostanie wysyłana Klientowi do
14 dni od otrzymania pełnej wpłaty, od konsultacji lub od odesłania
kwestionariusza żywieniowego (brany pod uwagę jest termin ostatniego
spełnionego warunku).
§
7
Produkty
elektroniczne
1. Realizacja zamówienia obejmującego
produkt elektroniczny taki jak jadłospis online itp. następuje poprzez
przesłanie na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu zamówienia
wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do
zakupionego produktu elektronicznego.
2.
Z chwilą wysyłki wiadomości, o
której mowa w ust. 1 powyżej, treści cyfrowe objęte przedmiotem zamówienia
uważa się za dostarczone w całości Klientowi.
3. W odniesieniu do jadłospisów online i innych
produktów elektronicznych nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy oraz
zwrotu produktu zgodnie z postanowieniami §8.
§
8
Prawa
własności intelektualnej
1.
Dietetyk poucza niniejszym Klienta,
że treści zawarte w Sklepie oraz produkty elektroniczne objęte są ochroną prawa
autorskiego.
2.
Prawa autorskie majątkowe i osobiste
co do produktów i treści dystrybuowanych za pomocą Serwisu należą do Dietetyka.
3.
Bezprawne rozpowszechnianie treści
lub materiałów, o których mowa w ust. 1 powyżej, może skutkować
odpowiedzialnością cywilną lub karną.
§
9
Odstąpienie
od umowy Konsumenta
1.
Konsument, który zawarł ze Dietetyka
umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w
terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umowy o dostarczenie treści
cyfrowych).
2.
Prawo do odstąpienia od umowy nie
przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się
za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
poinformowaniu go przez Dietetyka o utracie prawa odstąpienia od umowy.
3.
Prawo do odstąpienia od umowy nie
przysługuje również, w odniesieniu do produktów przygotowywanych na specjalne
zamówienie Konsumenta oraz według osobistych preferencji.
4.
Chwilą rozpoczęcia świadczenia jest
doręczenie Klientowi wiadomości e-mail z instrukcją uzyskania dostępu do treści
cyfrowych.
5. Aby odstąpić od umowy, Konsument
musi poinformować Dietetyka o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze
jednoznacznego oświadczenia - na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą
elektroniczną.
6. Aby zachować termin do odstąpienia
od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania
przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy.
7. W
przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie
otrzymane od Konsumenta płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia,
w którym Sprzedawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od
umowy.
§
10
Odpowiedzialność
za wady
1. Dietetyk ma obowiązek dostarczyć Klientowi
treść cyfrową wolną od wad.
2. Dietetyk jest odpowiedzialny
względem Klienta, jeżeli sprzedana treść cyfrowa ma wadę fizyczną lub prawną
(rękojmia za wady).
3. Jeśli Klient stwierdzi wadę treści
cyfrowej, powinien poinformować o tym Dietetyka, określając jednocześnie swoje
roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej
treści.
4. Klient może kontaktować się ze Dietetyka
zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
5. Dietetyk ustosunkuje się do
składanej przez Klienta reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu
reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego
reklamacja została złożona.
6. Dietetyk nie ponosi
odpowiedzialności za konsekwencje związane z podaniem przez Klienta niepełnych
błędnych informacji o stanie zdrowia, zatajenia istotnych faktów, bądź
nieprzedstawienia wszystkich wymaganych dokumentów, a także wyników badań czy
też niestosowanie zaleceń podczas konsultacji dietetycznej.
7. Konsultacja dietetyczna nie stanowi
udzielenia pomocy, porady lub opinii lekarskiej, ani orzeczenia o stanie
zdrowia w rozumieniu Ustawy o Zawodzie Lekarza. Konsultacja dietetyczna nie
stanowi także działalności leczniczej ani świadczenia zdrowotnego w rozumieniu
art. 3 ust. 1 Ustawy o Działalności Leczniczej. Konsultacja dietetyczna ma
charakter informacyjny i edukacyjny oraz ma na celu promocję zdrowego stylu
życia.
8. Konsultacja dietetyczna nie
zastępuje bezpośredniej wizyty u lekarza.
Jeżeli istnieją wątpliwości co do stanu zdrowia oraz ewentualnych
przeciwwskazań do stosowania zaleceń dietetyka, na którymkolwiek z etapów należy
zasięgnąć opinii lekarza. Zaleca się, aby przed przystąpieniem do jakiejkolwiek
aktywności ruchowej oraz przed zastosowaniem jakiegokolwiek programu
dietetycznego, zasięgnąć porady lekarza. Dieta i suplementacja mają na celu
procesu leczniczego czy też zdrowego trybu życia, nie mogą zastąpić Klientowi
konsultacji u lekarza specjalisty czy leków.
§
11
Dane
osobowe i pliki cookies
1. Administratorem danych osobowych Klienta
jest Dietetyk.
2. Dane osobowe Klienta przetwarzane są
w celu obsługi zamówień, konta użytkownika oraz ewentualnej obrony, dochodzenia
lub ustalenia roszczeń związanych z zawieranymi za pośrednictwem Sklepu
umowami.
3. Szczegóły dotyczące przetwarzania
danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce
prywatności dostępnej pod adresem www.dietinica.pl
§ 12
Pozasądowe
sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Dietetyk wyraża zgodę na poddanie
ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze
postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
2. Konsument ma możliwość skorzystania
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między
innymi, Konsument ma możliwość:
3.
zwrócenia się do stałego polubownego
sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej
umowy,
4. Zwrócenia się do wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Dietetyka,
5.
Skorzystania z pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której
statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
6. Bardziej szczegółowych informacji na
temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń,
Konsument może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.
7. Konsument może również skorzystać z
platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami
dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych
wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§
13
Postanowienia
końcowe
1. Dietetyk zastrzega sobie prawo do
wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen w Sklepie bez
uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta, w tym w szczególności warunków umów
zawartych przed dokonaniem zmiany.
Wszelkie spory związane z umowami
zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd
powszechny właściwy ze względu na stałe miejsce wykonywania działalności
gospodarczej przez Dietetyka. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do
Konsumentów, w przypadku których właściwość oraz jurysdykcja sądu rozpatrywane
są na zasadach ogólnych.
3. Dietetyk zastrzega sobie możliwość
wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu
stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
4.
Dietetyk
nie ponosi odpowiedzialności za podanie błędnych danych przez Klienta.
5.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od
dnia 04.10.2022r.
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym
Regulaminem, zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa
polskiego, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141
z 2002 r. poz. 1176 z późn. zm.) i Ustawy o ochronie niektórych praw
konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
niebezpieczny (Dz. U. Nr 22 z 2000 r. poz. 271 z późn. zm.).